Vidare presentation av Tina Andersson och Filip Trulsson
Här följer en närmare presentation av de nya förslagen till styrelseledamöter, Tina Andersson och Filip Trulsson.
Tina Andersson
Tina Andersson är utbildad civilekonom och arbetar för närvarande på Paulig Group som direktör för strategi, marknadsföring och innovation. Tina har tidigare arbetat på Findus som marknad- och innovationsdirektör.
I maj 2020 tillträder Tina som direktör för konsumentupplevelser och tillväxt inom Fiskars Group och kommer att arbeta med varumärken som Iittala och Royal Copenhagen med flera.
Tina är styrelseledamot i Wihlborgs Fastigheter AB och har varit ledamot i börsnoterade bolag som Duni och Midsona. Sammantaget har hon över tio års erfarenhet från styrelsearbete.
– Jag brinner för varumärkesfrågor och i den här regionen finns det inget starkare varumärke än Malmö FF. Det vore en ära för mig att invald i MFF:s styrelse och såklart jättespännande. Med min erfarenhet av styrelsearbete i större bolag ser jag nu fram emot att arbeta i en medlemsägd förening.
På fritiden går mycket tid åt att följa sonen och dotterns idrottande inom ishockey respektive fotboll. Sin egen fotbollskarriär fick Tina lägga på hyllan vid 19 års ålder på grund av en korsbandsskada.
– Hela familjen är sportnördar och jag älskar fotboll. Jag tror att passionen för sporten behövs för den här typen av uppdrag. Dessutom tycker jag väldigt gott om klubbens satsning på dam- och flickfotboll och jag ser fram emot att vara med och utveckla den biten.
Filip Trulsson
Filip Trulsson har över 20 års erfarenhet inom PUMA-koncernen. Under tolv år var han affärsområdesansvarig för fotboll globalt, med placering i Boston i Nordamerika. Där arbetade han med försäljning, marknadsföring, sponsring och licensiering.
Han har även arbetat i Tyskland på PUMAs huvudkontor som Global Director Brand & Marketing. I Tyskland var han delaktig i samarbeten med toppklubbar som Arsenal FC och Borussia Dortmund. Fotboll löper som en röd tråd genom Filip Trulssons karriär.
– Det är där min passion finns och blir jag invald hoppas jag kunna bidra med den erfarenheten jag har samlat på mig inom sportindustrin. Samtidigt kommer jag in med en ödmjuk attityd till vad det innebär att vara styrelseledamot i Malmö FF.
I mars 2019 flyttade Filip tillbaka till Malmö och arbetar nu på Hummel i Danmark som Chief Brand Officer. Där ansvarar han för försäljning och marknadsföring inom områdena lifestyle, kids och sport.