Swedbank går från namnpartner till officiell partner

Publicerad 15 januari 2018 i Nyheter

Malmö FF:s namnavtal med Swedbank har löpt ut. Namnet Swedbank Stadion är därmed historia – men samarbetet fortsätter i en annan form. Framöver kommer Swedbank att verka som officiell partner till Malmö FF.

– Vi gick in med målsättningen att vara och att förbli en långsiktig partner med Malmö FF. Så vi försöker alltid att följa med i de nya resorna som MFF gör, säger Stefan Hansson, Swedbanks bankchef i Malmö.

MFF:s och Swedbanks relation sträcker sig mer än 30 år tillbaka i tiden. I uppstarten av Nätverket kring millennieskiftet var Swedbank en av de första byggstenarna och det stod tidigt klart att banken var intresserade av att bli namnpartner.

Redan 2007, två år före invigningen, meddelades beslutet att Malmö FF:s nya spelplats skulle döpas till Swedbank Stadion. Avtalet skrevs på tio år.

– Fördelarna för Swedbank kan vi tydligt visa i den exponering och varumärkeskännedom som Malmö FF har bidragit med. Både för själva namnrättigheten men också i allt det synliga inne på planen när vi spelar matcher och vid andra arrangemang, säger Niclas Carlnén, vd i Malmö FF.

Efter det framgångsrika namnpartnerskapet övergår Malmö FF och Swedbank till ett nytt samarbete. Från och med nu är Swedbank officiell partner till MFF.

– Det har funnits olika relationer hela tiden mellan Swedbank och Malmö FF. De har varierat men varit ihålliga. Namnet Swedbank Stadion har varit den tydligaste exponeringen men samarbetet oss emellan har varit så mycket mer än bara namnet, säger Niclas Carlnén.

– Vi kan identifiera oss med MFF som inte bara handlar om elitfotboll, utan de möjliggör för unga att göra vad de tycker är bäst här i livet. På samma sätt vill vi inte bara vara en bank, utan någon som möjliggör för människor och privatpersoner att skaffa sitt första boende eller starta upp ett företag, säger Stefan Hansson på Swedbank.

huvudpartners

officiella partners