Så förändras Stadion under UEFA Europa League

Publicerad 03 oktober 2018 i Nyheter

Den första hemmamatchen i gruppspelet i UEFA Europa League närmar sig. På Stadion har det varit full aktivitet i veckan för att iordningställa allt inför mötet med Besiktas JK.

Trots att torsdagens match spelas på Stadion är det UEFA och inte Malmö FF som är matcharrangör. Det betyder bland annat att alla reklamskyltar täcks över med banderoller och skyltar från UEFA Europa League och turneringens partners.

Nytt utseende på bandet runt läktarna.

Skyltningsteamet från UEFA har varit på plats sedan i måndags och dagen innan match färdigställer man dekoreringen. Blått har bytts ut mot svart och orange på läktare och i mediautrymmen. Men det är mängder av annat på och utanför Stadion som ska fixas. Och på MFF:s fastighetschef Christoffer Persson vilar ett tungt ansvar att säkerställa att UEFA:s krav möts.

– Men jag är ganska lugn. Vi har matchrutiner som vi följer och har haft god tid på oss att förbereda oss. Dessutom finns det en stor erfarenhet av den här typen av matcher i organisationen, säger han.

– Nu hoppas vi bara att vädret blir bättre imorgon. Det mår nog både planen och publiken bra av.

Mediacenter snart redo för onsdagens och torsdagens presskonferenser.

Ute på Stadionområdet ser det nästan likadant ut som vanligt, bortsett från ett staket som inhägnar området runt Stadion. Det är en yttre avgränsning som fungerar som ett extra publikinsläpp, för att säkerställa att alla som vistas runt Stadion har biljett till matchen.

Den yttre avgränsningen kommer att finnas på plats vid matchen mot Besiktas JK.

I MFF Shopen laddar man också för den första hemmamatchen i UEFA Europa League. Mängder av nya produkter finns på plats både i shopen på Stadion och i webbshopen.

Nytt sortiment i shopen.
UEFA leder arbetet från ett eget kontorsrum på Stadion.

huvudpartners

officiella partners