Öppet brev till våra supportrar

Publicerad 04 maj 2004

”Som ordförande i Malmö FF har jag naturligtvis fått ta del av de diskussioner som föregåtts med anledning av vår nya fina MFF-hymn. Det är utan tvekan så att vi alla har en sak gemensamt, nämligen Malmö FF:s bästa.”

Bengt Madsen skriver ett öppet brev till Malmö FF:s supportrar.

Hej MFF-vänner.

Som ordförande i Malmö FF har jag naturligtvis fått ta del av de diskussioner som föregåtts med anledning av vår nya fina MFF-hymn. Det är utan tvekan så att vi alla har en sak gemensamt, nämligen Malmö FF:s bästa. Men ibland kan vi komma till ett vägskäl där inte alltid uppfattningen stämmer överens till etthundra procent. Ibland sker det dessutom missuppfattningar.

Som yttersta representant för föreningen konstaterar jag att ert deltagande och det jobb ni lägger ner är viktigt för föreningen och givetvis är det styrelsens och min uppgift att se till att vi lyssnar och tar till oss av de åsikter som förs fram, så länge det håller sig inom de gränser vi sätter upp. Inom denna gräns hör naturligtvis MFF-hymnen

För min del har jag ingen prestige i frågan utan min enda önskan är att det blir så bra stämning som möjligt under matcherna. Vi vill fortsätta att kommunicera med våra supportrar på det sätt vi gjort under många år nämligen genom konstruktiva samtal med utvalda representanter. Kan dessa representanter tillsammans med vår duktiga marknadsavdelning se till att maximera stämningen på arenan så är jag nöjd. Ett tänkbart scenario kan ju vara att man, precis som matchen mot IFK Göteborg, spelar MFF-hymnen precis innan spelarna gör entré och att detta sedan övergår i något mer tempofyllt som alla kan ta till sig. Men jag skall naturligtvis inte föregripa diskussionerna.

På torsdag när vi spelar MFF-hymnen hoppas jag att alla sjunger med och skapar den bästa möjliga ljudkuliss för spelarna i den viktiga matchen mot AIK.

Till er som i positiv anda stöttar Malmö FF utan våld och tråkigheter vill jag säga. Fortsätt att stödja vårt lag och ni skall se att vi gemensamt når de framgångar vi alla önskar.

Bengt Madsen, ordförande Malmö FF