Malmö FF söker mer matchpersonal

Publicerad 17 januari 2013

Vi närmar oss en ny säsong och det innebär att vi söker personal till våra evenemang under året.

Alla intresserade, och som fyllt 18 år, inbjuds till informationsmöte om vad det innebär att jobba för Malmö FF. De två kvällar vi har information är tisdagen den 29 och torsdagen den 31 januari. Tiden för båda kvällarna är 18.00- ca 19.00 och platsen är vårt Mediacenter, ingång 27, på Swedbank Stadion (sidan mot Lorensborg). Välj vilken dag som passar dig bäst. Det är samma information på båda mötena. Läs nedanstående information noga om du är intresserad.

OBS! Du som redan jobbar som matchpersonal hos Malmö FF kommer att få separat information och berörs inte av dessa möten.

Informationsmöte
Tisdagen den 29 och torsdagen den 31 januari 18.00- ca 19.00
Ingång 27, Mediacenter, Swedbank Stadion

Kom i tid och var förberedd
Du behöver inte föranmäla dig till mötet men vi vill att du förbereder dig genom att läsa igenom och fundera på följande:

Grundförutsättningar
Malmö FF jobbar för att våra matcher skall vara en trevlig upplevelse och ge en hög service till våra besökare av matcherna. Därför ställer vi höga krav på de som jobbar på våra evenemang. För att få jobba för Malmö FF måste man ha fyllt 18 år. Man måste också medverka på en halvdagsutbildning den 23 februari (teori) och en match den 2 mars (praktik) innan man anses vara färdigutbildad. Ingen ersättning utgår under utbildningen.

När man är färdigutbildad och har lämnat in alla uppgifter (se nedan) så blir man kallad till olika evenemang. Observera att om det finns ett större intresse än behov kommer vi att välja alternativ lotta ut vem som skall jobba beroende på evenemang. 

Glöm inte foto, ID och kontonummer
*Ersättningen ligger idag på 100 kronor per timme. Ersättningen betalas ut varje kvartal. Speciella villkor om man hanterar pengar.

*För att enkelt kunna få tag i er och betala ut ersättning så behöver vi skapa ett register. Om ni efter informationsmötet känner er redo att gå vidare så vill vi registrera er och därför ber vi er vara redo att ge oss namn, adress, telefonnummer, personnummer samt clearing och kontonummer på det konto ni vill ha ersättningen insatt på.

*Vänligen tag med passfoto eller liknande som vi behåller tillsammans med övrig dokumentation. Vi lämnar inte informationen vidare till tredje part.

*De som behöver kommer också att bli kallade till utbildning senare i vår gällande respektive syssla. Vissa utbildningar är samma för flera sysslor.

Exempel på sysslor
Biljettförsäljning
Souvenirförsäljning
Försäljning av matchprogram,
Visitering av publik
Scanning av biljetter
Publikservice(inriktning service och trivsel)
Publikvärd(inriktning ordning och övervakning)
Byggnation såsom hjälp att bygga staket, hantera näten eller flytta stolar och bord i Restaurang 1910(för det mesta icke matchdagar)

*Observera att ni kommer att få skriva under ett papper där ni accepterar att vi för ett register där ni finns med samt att vi, om vi anser det behövs, kan begära att ni ger oss ett utdrag ur belastningsregistret eller i undantagsfall begära drogtester.

Vi hoppas du tycker detta verkar intressant och ser fram emot att se dig på någon av våra informationsträffar.

Vid frågor kontakta:
Patrik Jandelin, Evenemangsansvarig Malmö FF
patrik.jandelin@mff.se