Malmö FF söker medarbetare till marknad och kommunikation

Publicerad 17 januari 2020 i Nyheter

Malmö FF söker tre nya medarbetare till avdelningen för marknad och kommunikation.

Malmö FF tar nu emot ansökningar för tre tjänster på avdelningen för marknad och kommunikation – produktionsledare, kommunikatör/copywriter och konceptuell art director. Läs mer om tjänsterna och hur du ansöker nedan.

Produktionsledare

Malmö FF:s verksamhet utgår från sin värdegrund: Ambition (med mod och ambition når vi framgång), Glädje (genom positiv attityd och underhållning skapar vi glädje), Fair Play (vi följer regelboken på och utanför plan) och Klubben är störst (klubben är större än laget, laget är större än individen).

Vi ska vara bäst i Sverige, ledande i Norden och etablerade i Europa.

Produktionsledare på Malmö FF

Som produktionsledare i Malmö FF arbetar du långsiktigt för att utveckla intresset för föreningen. Du arbetar med hela verksamheten som rymmer mycket mer än A-lagen och riktar dig till alla som är engagerade i MFF. Du arbetar tillsammans med marknads- och kommunikationsavdelningen för att förmedla bilden av Malmö FF och bidrar därigenom till att stärka och utveckla föreningen och vårt gemensamma varumärke.

Arbetsuppgifter

Bakom lyckade projekt finns ofta en produktionsledare. Genom planering och ledarskap skapar du förutsättningar att kreativa koncept blir lyckad kommunikation. Du är den som ofta hittar lösningar för att projekten levereras i tid samt ser till att få rätt resurser och förutsättningar.

Du har även kunskap om olika mediekanaler, digitala lösningar, strategisk produktionsledning, kommunikation och reklam samt idé- och konceptutveckling.

Dina professionella egenskaper är att du har utbildning inom och erfarenhet av att arbeta som produktionsledare. Du har erfarenhet av att arbeta med olika digitala kommunikationsverktyg. Du är van vid att arbeta med sociala medier som Facebook, Instagram, Twitter och Linkedin samt i tryck och web. Självklart står du bakom och arbetar utifrån Malmö FF:s och idrottens värdegrund.

Som person är du kommunikativ, flexibel och samarbetsvillig. Du klarar att vara lugn även i stressade situationer. Du är en lagspelare som arbetar nära och tillsammans med dina kollegor samtidigt som du kan arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du är analytisk och har förmågan att se helheter och väga in olika perspektiv i ditt arbete. Du vill utveckla dig själv i din roll och utveckla MFF:s kommunikation i stort.

Förståelse för föreningen Malmö FF och verksamhetens alla delar är nödvändig i rollen. 

Övrigt

Tillträde till tjänsten sker snarast möjligt.

Arbetsplatsen omfattas av kollektivavtal och lön utgår i enlighet med avtalet. Anställningen är 100 procent med sex månaders provanställning. 

Malmö FF:s verksamhet är inte bunden till kontorstid på vardagar. Tjänsten kräver flexibilitet och innefattar arbete på kvällar och helger.

Malmö FF verkar för en jämn könsfördelning i organisationen och ser gärna kvinnliga sökande till tjänsten.

Ansökan

Är du intresserade av tjänsten och anser dig lämplig för den utifrån ovan nämnda egenskaper är du välkommen att lämna in ansökan.

Ansökan skickas till jobbansokan@mff.se senast 2019-02-10. Ange ”produktionsledare” i ämnesraden. Ansökan ska innehålla CV, en personlig beskrivning av dig samt eventuell annan information som är relevant för tjänsten.

Frågor

Kontakta Anna Nordström Carlsson, Marknads- och kommunikationschef, via e-post: anna.nordstrom-carlsson@mff.se.

Malmö FF hanterar personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Vår fullständiga personuppgiftspolicy hittar du på vår hemsida.

kommunikatör/copywriter

Malmö FF:s verksamhet utgår från sin värdegrund: Ambition (med mod och ambition når vi framgång), Glädje (genom positiv attityd och underhållning skapar vi glädje), Fair Play (vi följer regelboken på och utanför plan) och Klubben är störst (klubben är större än laget, laget är större än individen).

Vi ska vara bäst i Sverige, ledande i Norden och etablerade i Europa.

Kommunikatör/copywriter på Malmö FF

Som kommunikatör på Malmö FF arbetar du långsiktigt för att utveckla intresset för föreningen. Du arbetar med hela verksamheten som rymmer mycket mer än A-lagen och riktar dig till alla som är engagerade i MFF. Du arbetar tillsammans med marknads- och kommunikationsavdelningen för att förmedla bilden av Malmö FF och bidrar därigenom till att stärka och utveckla föreningen och vårt gemensamma varumärke.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga kommunikatörer svara för kommunikationsflödet om och runt Malmö FF. Det innebär att skriva texter av olika slag, göra reportage och intervjuer och arbeta med bilder och filminslag för publicering på mff.se, på sociala medier, i MFFtv, i kampanjer och i nyhetsbrev. En viktig del av din roll är att arbeta med marknadsavdelningen för att skapa kampanjer och annan marknadsrelaterad kommunikation, både gentemot företag och privatpersoner.

Ett extra plus är om du har dokumenterad erfarenhet av att skriva konceptuell copy och av fotografering.

Egenskaper

Dina professionella egenskaper är att du har utbildning inom och erfarenhet av att arbeta med kommunikation. Du är mycket bra på att kommunicera i tal och skrift. Du är bra på att ta fram material och kampanjer med inriktning på särskilda målgrupper och för särskilda ändamål och att utvärdera utfallet. Du kan arbeta med såväl text och bild som rörliga bilder och är bra på att ta fram flera olika typer av material som exempelvis nyheter, intervjuer, reportage, marknadsföring och information. Du har erfarenhet av att arbeta med olika digitala kommunikationsverktyg. Du är van vid att arbeta med sociala medier som Facebook, Instagram, Twitter och Linkedin. Självklart står du bakom och arbetar utifrån Malmö FF:s och idrottens värdegrund.

Som person är du kommunikativ, flexibel och samarbetsvillig. Du klarar att vara lugn även i stressade situationer. Du är en lagspelare som arbetar nära och tillsammans med dina kollegor samtidigt som du kan arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du är analytisk och har förmågan att se helheter och väga in olika perspektiv i ditt arbete. Du vill utveckla dig själv i din roll och utveckla MFF:s kommunikation i stort.

Förståelse för föreningen Malmö FF och verksamhetens alla delar är nödvändig i rollen. 

Övrigt

Tillträde till tjänsten sker snarast möjligt.

Arbetsplatsen omfattas av kollektivavtal och lön utgår i enlighet med avtalet. Anställningen är 100 procent med sex månaders provanställning. 

Malmö FF:s verksamhet är inte bunden till kontorstid på vardagar. Tjänsten kräver flexibilitet och innefattar arbete på kvällar och helger.

Malmö FF verkar för en jämn könsfördelning i organisationen och ser gärna kvinnliga sökande till tjänsten.

Ansökan

Är du intresserade av tjänsten och anser dig lämplig för den utifrån ovan nämnda egenskaper är du välkommen att lämna in ansökan

Ansökan skickas till jobbansokan@mff.se senast 2019-02-10. Ange ”kommunikatör” i ämnesraden. Ansökan ska innehålla CV, en personlig beskrivning av dig samt eventuell annan information som är relevant för tjänsten. 

Frågor

Kontakta Peter Åhlander, Press- och informationschef, via e-post: peter.ahlander@mff.se.

Malmö FF hanterar personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Vår fullständiga personuppgiftspolicy hittar du på vår hemsida.

konceptuell art director

Malmö FF:s verksamhet utgår från sin värdegrund: Ambition (med mod och ambition når vi framgång), Glädje (genom positiv attityd och underhållning skapar vi glädje), Fair Play (vi följer regelboken på och utanför plan) och Klubben är störst (klubben är större än laget, laget är större än individen).

Vi ska vara bäst i Sverige, ledande i Norden och etablerade i Europa.

Art Director på Malmö FF

Som AD i Malmö FF arbetar du långsiktigt för att utveckla intresset för föreningen. Du arbetar med hela verksamheten som rymmer mycket mer än A-lagen och riktar dig till alla som är engagerade i MFF. Du arbetar tillsammans med övriga på marknads- och kommunikationsavdelningen för att förmedla bilden av Malmö FF och bidrar därigenom till att stärka och utveckla föreningen och vårt gemensamma varumärke.

Vi söker en Art Director (AD) som på daglig basis arbetar med att ta fram kampanjer för den egna verksamheten men även på uppdrag av våra partners. Du är konceptuell och van att arbeta i team.

Vi arbetar dagligen i alla våra sociala kanaler, mff.se samt med externa kampanjer i övriga breda kanaler samt innehåll för våra digitala skärmar.

Vi arbetar med all kommunikation kring det som har med det sportsliga att göra både för A-lagen och vår ungdomsverksamhet men även med innehåll för våra partners och MFF i Samhället. Arbetet innehåller även konceptualisering för restaurang Erics, vår Food and Beverage (F&B) samt MFF Shopen och vår webshop.

Du är van att arbeta fram konceptuella idéer, är van att arbeta i team och i alla kanaler samt har dokumenterad vana av rörlig bild, sociala- och digitala kanaler. Du arbetar fritt i Adobeprogram som Photoshop, Illustrator och InDesign och du har även jobbat i WordPress och arbetar med både analogt och digitalt grafiskt material.

Arbetsuppgifter

I rollen som AD ingår du i ett team. I ditt dagliga arbete kommer du att formge grafiskt material för både analoga och digitala kanaler, samt producera rörligt material.

Egenskaper

Du har något eller några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll som formgivare eller AD. Du har ett väl utvecklat intresse för kommunikation och marknadsföring och har lätt att formulera dig. Vidare tror vi att du är en tekniskt intresserad person och att du har en djupgående förståelse för design för digitala plattformar.

Du brinner för innehåll och tycker det är viktigt att berätta en historia. Och du ser att historien kan berättas i alla typer av kanaler.

Ett extra plus är om du har dokumenterad erfarenhet av fotografering.

Som person är du kommunikativ, flexibel och samarbetsvillig. Du klarar att vara lugn även i stressade situationer. Du är en lagspelare som arbetar nära och tillsammans med dina kollegor samtidigt som du kan arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du är analytisk och har förmågan att se helheter och väga in olika perspektiv i ditt arbete. Du vill utveckla dig själv i din roll och utveckla MFF:s kommunikation i stort.

Förståelse för föreningen Malmö FF och verksamhetens alla delar är nödvändig i rollen. 

Övrigt

Tillträde till tjänsten sker snarast möjligt.

Arbetsplatsen omfattas av kollektivavtal och lön utgår i enlighet med avtalet. Anställningen är 100% med sex månaders provanställning. 

Malmö FF:s verksamhet är inte bunden till kontorstid på vardagar. Tjänsten kräver flexibilitet och innefattar arbete på kvällar och helger.

Malmö FF verkar för en jämn könsfördelning i organisationen och ser gärna kvinnliga sökande till tjänsten.

Ansökan

Är du intresserade av tjänsten och anser dig lämplig för den utifrån ovan nämnda egenskaper är du välkommen att lämna in ansökan.

Ansökan skickas till jobbansokan@mff.se senast 2019-02-10. Ange ”AD” i ämnesraden. Ansökan ska innehålla CV, en personlig beskrivning av dig samt eventuell annan information som är relevant för tjänsten.

Frågor

Kontakta Anna Nordström Carlsson, Marknads- och kommunikationschef, via e-post: anna.nordstrom-carlsson@mff.se.

Malmö FF hanterar personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Vår fullständiga personuppgiftspolicy hittar du på vår hemsida.

huvudpartners

officiella partners