Malmö FF söker kommunikatör

Publicerad 29 april 2021 i Nyheter

Malmö FF tar nu emot ansökningar för tjänsten som kommunikatör på avdelningen för marknad och kommunikation. Läs mer om tjänsten nedan och skicka in din ansökan här.

Malmö FF:s verksamhet utgår från sin värdegrund: Ambition (med mod och ambition når vi framgång), Glädje (genom positiv attityd och underhållning skapar vi glädje), Fair Play (vi följer regelboken på och utanför plan) och Klubben är störst (klubben är större än laget, laget är större än individen).

Vi ska vara bäst i Sverige, ledande i Norden och etablerade i Europa.

Om jobbet

Som kommunikatör på Malmö FF arbetar du långsiktigt för att utveckla intresset för föreningen. Du arbetar med hela verksamheten som rymmer mycket mer än A-lagen och riktar dig till alla som är engagerade i MFF. Du arbetar tillsammans med marknads- och kommunikationsavdelningen för att förmedla bilden av Malmö FF och bidrar därigenom till att stärka och utveckla föreningen och vårt gemensamma varumärke.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga kommunikatörer svara för kommunikationsflödet om och runt Malmö FF. Det innebär att skriva texter av olika slag, göra reportage och intervjuer och arbeta med bilder och filminslag för publicering på mff.se, på sociala medier, i MFF Play, i kampanjer och i nyhetsbrev. En viktig del av din roll är att arbeta med marknadsavdelningen för att skapa kampanjer och annan marknadsrelaterad kommunikation, både gentemot företag och privatpersoner.

Egenskaper vi söker:
Dina professionella egenskaper innefattar utbildning inom och erfarenhet av att arbeta med kommunikation. Du är mycket bra på att kommunicera i tal och skrift. Du är bra på att ta fram material och kampanjer med inriktning på särskilda målgrupper och för särskilda ändamål och att utvärdera utfallet. Du kan arbeta med såväl text och bild som rörliga bilder och är bra på att ta fram flera olika typer av material som exempelvis nyheter, intervjuer, reportage, marknadsföring och information. Du har erfarenhet av att arbeta med olika digitala kommunikationsverktyg. Du är van vid att arbeta med sociala medier som Facebook, Instagram, Twitter och LinkedIn. Självklart står du bakom och arbetar utifrån Malmö FF:s och idrottens värdegrund.

Som person är du kommunikativ, flexibel och samarbetsvillig. Du klarar att vara lugn även i stressade situationer. Du är en lagspelare som arbetar nära och tillsammans med dina kollegor samtidigt som du kan arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du är analytisk och har förmågan att se helheter och väga in olika perspektiv i ditt arbete. Du vill utveckla dig själv i din roll och utveckla MFF:s kommunikation i stort.

Förståelse för föreningen Malmö FF och verksamhetens alla delar är nödvändig i rollen.

Krav:
– Genomförd utbildning inom kommunikation/journalistik eller motsvarande som bedöms relevant för tjänsten
– Tidigare arbetslivserfarenhet av arbete med kommunikation eller liknande tjänst
– Vara bekväm med filmproduktion och redigering
– Erfarenhet av innehållsproduktion i sociala medier
– Grundläggande fotbollskunskap
– Uttrycka dig väl i tal och skrift i så väl svenska som engelska.

Meriterande:
– Erfarenhet av CRM-verktyg
– Kunskaper inom foto.

Startdatum:
Preliminärt 1 juni 2021.

Anställning:
Arbetsplatsen omfattas av kollektivavtal under Unionen och lön utgår i enlighet med avtalet. Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Malmö FF:s verksamhet är inte bunden till kontorstid på vardagar. Tjänsten kräver flexibilitet och innefattar arbete på kvällar och helger.

Malmö FF verkar för en jämn könsfördelning i organisationen och ser gärna kvinnliga sökande till tjänsten.

Vid frågor kontakta Peter Sohlmér, press- och informationschef, via e-post: peter.sohlmer@mff.se.

Urval sker löpande, vänligen ansök med CV och personligt brev senast 9 maj.

huvudpartners

officiella partners