Malmö FF och Stadsmissionen i Malmö i samarbete för ett bättre Malmö

Publicerad 04 september 2007

Stadsmissionen i Malmö och Malmö FF, båda aktörer med stark lokal anknytning och med lång tradition av arbete i Malmö, inleder nu ett samarbete. Syftet är att öka medvetenheten kring hemlöshet och utanförskap i Malmö med omnejd.

Parterna har kommit överrens om att skicka ut följande information;

”Malmö FF, med en genomsnittlig publik över de senaste sex säsongerna på mer än 15 000 åskådare, bidrar med en god bas för att nå ut till mycket människor, för att uppmärksamma och föra ljus på dessa frågor.

– Vi vet att Malmö FF är en stor del i många malmöbors liv, säger Patrik Jandelin på Malmö FF:s marknadsavdelning. Många av dem som har det tufft, har Malmö FF som favoritlag och genom detta samarbete kan vi ge något tillbaka till dessa människor. Våra ambitioner sträcker sig längre än till att bara vara en fotbollsklubb och genom att samarbeta med Stadsmissionen stärker vi vårt sociala engagemang ytterligare.

Ira Gyllingberg, marknadsansvarig för Stadsmissionen i Malmö, är förväntansfull inför samarbetet.
– Det är mycket glädjande att vi fått en samarbetspartner som har en så gedigen, lokal anknytning och som har så många supportrar med sig. Stadsmissionen ser fram emot att samarbeta med Malmö FF som under så många decennier gjort så mycket för Malmö.

Samarbetet startar på allvar i samband med starten för Stadsmissionens kampanj ”Mission Malmö – Ett bättre Malmö” som går av stapeln den 1 oktober. Kampanjen kommer att innefatta en mängd aktiviteter, bland annat försäljning av en speciellt framtagen kampanjnål, som också kommer att säljas hos Malmö FF.”