Läktarna går i himmelsblått

Publicerad 29 mars 2014

All läktarreklam på Swedbank Stadion går nu i himmelsblått och vitt.

– Vårt tryckeri JMS har fått lägga ner ett jättejobb för att få fram alla skyltarna i tid och det är riktigt roligt att se hur allting ser ut nu när allting kommit på plats, säger Malmö FFs försäljningschef Magnus Svensson och fortsätter:

Malmö FF har gått ifrån att en specifik partner äger en tribun till att alla officiella partners delar på det befintliga utrymmet.

– Detta har vi gjort för att få en enhetlighet. Vi har tagit bort nivån tribunpartner och låter istället alla våra officiella partners, dräktpartner, namnpartner och dräktleverantör få synas tillsammans. Vi har även valt att, tillsammans med vår partners, dra ner på antalet loggotyper och har istället lite större utrymme mellan dem. Detta för att varje logga ska synas lite bättre samtidigt som vi får in mer himmelsblått på Stadion, berättar Svensson.

Till sommaren kommer Malmö FF få in ett LED-system som kommer att stå nere på planen vilket gör det möjligt med rörliga budskap.

– I väntan på vårt LED-system kommer vi använda oss av fasta skyltar nere på planen. Vi fick skisser där alla tre exponeringsytorna var himmelsblå men då gick allt samman och det var svårt att urskilja något. Därför har vi valt att i första bandet, alltså nere på planen, ha vitt bakgrund men med våra partners original logotyper. De företag som jobbar med en annan bakgrundsfärg, som PUMA där de har rött, kommer att gå ifrån detta och istället lägga det på vitt för att det ska passa in på vår nya färgprofil, avslutar Svensson.