Förlängningar och nyförvärv till MFF:s officiella partners

Publicerad 12 februari 2019 i Företag

Malmö FF är glada att välkomna Cabonline och Spendrups som nya officiella partners. Samtidigt har AAK, Bemt, Elitfönster, Exakta och Sydsvenskan förlängt sina avtal.

Sasa Vejzovic, platschef, Cabonline:
– Vi är väldigt glada och stolta att ha fått denna möjlighet. Precis som Malmö FF försöker vi vara en god ambassadör för Malmö genom att stötta samhället och Malmös invånare med trygga och säkra taxiresor.
– Vi hoppas att vårt samarbete med Malmö FF kan bidra till att befästa MFF som Skandinaviens största och bästa fotbollsförening och Malmö stad till Skandinaviens bästa stad att bo, leva och resa i.
Eric Sahlin, distriktschef Syd, Spendrups & Peter Edwall, affärsområdeschef (sport, nöje och travel), Spendrups:
– Vi är stolta och glada över att ha fått förtroendet att tillsammans med Malmö FF utveckla upplevelsen på Stadion ytterligare, och vi känner en stor tilltro till att kunna leverera på den höga nivå som Malmö FF och deras supportrar efterfrågar.
– Vi inspireras av den professionalism som Malmö FF uppvisar vad gäller föreningsliv, lokalt samhällsengagemang och strävan efter ständig utveckling för såväl den sportsliga som den icke-sportsliga verksamheten.
Fredrik Nilsson, finansdirektör, AAK:
– Hållbar utveckling är grundläggande för AAK:s verksamhet. Vi såg en intressant möjlighet till partnerskap med MFF då er verksamhet, från ungdomsidrotten till A-laget är viktig, inte bara för Malmö utan för hela regionen.
Håkan Larsson, koncernchef, Exakta:
– Malmö FF:s vinnarkultur och starka sociala engagemang i Malmöregionen är centrala delar för Exaktas engagemang som partner. Att nu förlänga partnerskapet kändes viktigt, både för att stödja Malmö FF som förening, men också för att fortsätta det viktiga arbetet att bidra på olika sätt för att utveckla Malmö i rätt riktning. Det är tillsammans vi gör det bäst.
Daniel Elm, annonschef, Sydsvenskan och Bonnier News:
– Vi har varit stora samarbetspartners till Malmö FF under väldigt många år. Anledningen är att vi anser att samarbetet är värdefullt och givande samtidigt som det fungerar väldigt väl. Därför är vi både glada och stolta att vi är överens om ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Magnus Svensson, försäljningschef, Malmö FF:
– Cabonline är ett profilerat och drivet företag med stark lokal förankring. Spendrups är vårt nya bryggeri och har visat en stor vilja att samarbeta med oss. Med Spendrups får vi in flera spännande varumärken till vårt sortiment som kommer stärka vår nya restaurangverksamhet.
– Det är roligt att fem officiella partners väljer att teckna nya avtal. De flesta är på tre år vilket är en styrka i sig. Vi är nära våra partners och genom åren utvecklas relationerna ofta till starka samarbeten snarare än rent sponsorskap.