Brett sortiment i kioskerna på Swedbank Stadion

Publicerad 20 januari 2009

Besökarna på Swedbank Stadion kommer inte bara att uppleva en intim stadion med förbättrad service. Man kommer även att mötas av ett bredare kiosksortiment. Ett sortiment byggt på att kundens medvetna val där såväl kravmärkt kaffe, glutenfritt och vegetariska alternativ numera kan tillgodoses på en fotbollsstadion.

Det kommer att vara gott om kiosker på Swedbank Stadion. Det blir mer än 200 löpmeter fördelat på 24 stora kiosker runt hela stadion. Och varje kiosk kan innehålla mer än en av de fyra inriktningar som går under arbetsnamnen; ”Kaffe”, ”Fräscht och gott”, ”Godis” och ”Kombinationskiosken”. Observera att det slutgiltiga sortimentet inte är hundraprocentigt spikat utan här ber vi att få återkomma.

”Inriktning Kaffe”
Espressobar med möjlighet att avnjuta en nybryggd rättvisemärkt espresso eller latte och till det exempelvis nybakade kanelbullar. Till allt kaffe serveras ekologisk mjölk.

”Inriktning Fräscht och gott”
Kiosken med det fräscha innehållet. Här hittar man gott kolsyrat vatten, färsk frukt, goda smoothies, exklusivare godis, nötter, glutenfria bars m.m.

”Inriktning Godis”
Gott att äta innan, under och efter matchen. Här hittar man ett urval av choklad, popcorn, chips och godis.

”Kombinationskiosken”
Här hittar man lite av varje. Kvalitetskorv med tillbehör, utvalda godissorter, kalla drycker, goda smörgåsar och lättare maträtter men även vegetariska och etniska alternativ finns med i sortimentet. Här hittar du även glass och kravmärkt kaffe.

Caroline Åberg, marknadskoordinator SSP
”Vi har tillsammans med Malmö FF utgått från det traditionella utbudet som förväntas finnas på en fotbollsmatch, till exempel korv och läsk, men utökat valmöjligheterna. Att kunna erbjuda alternativ med lite mer omtanke som exempelvis en nybryggd rättvisemärkt espresso med nybakad kanelbulle eller glutenfritt alternativ. På Swedbank Stadion vill vi att alla barn och vuxna hittar ett varierat utbud av fräscha produkter man tidigare inte erbjudits på fotbollsmatcher. Vi tror att det finns ett stort önskemål om förnyelse inom den här typen av evenemang.”