Intersport ny Officiell Sponsor i Malmö FF

Publicerad 27 februari 2012

I förra veckan skrev MFF och Intersport under det avtal som gör Intersport till Officiell Sponsor i klubben. Avtalet löper över två år. Vi hälsar därmed Intersport välkomna i familjen!

– Det är riktigt kul att vi nu kan presentera Intersport som en av MFF:s större partners, som Officiell Sponsor, i ett tvåårigt avtal, säger MFF:s Försäljningschef Magnus Svensson. Tillsammans med Intersport kommer MFF att kunna utveckla sin affärsverksamhet inom en rad olika områden, vilket skall bli enormt spännande att arbeta med! Två starka varumärken som aktivt kommer att jobba ihop under minst två år kan bara innebära succé!

– INTERSPORT är Sveriges största sportkedja med branschens bredaste butiksnät. I Malmö har vi idag fem butiker och redan när vi inledde vår satsning i Malmö hade vi ett mål – att få jobba med Malmö FF i framtiden. Därför är jag väldigt stolt och glad att vi nu är Officiell Sponsor och tillsammans kan vi nu sätta nya målsättningar. Genom vårt lokala engagemang hoppas vi kunna bidra med att stärka INTERSPORT och Malmö FFs varumärke i Malmö och övriga Skåne säger Tomas Nanasi Intersport Syd.

Fakta INTERSPORT
INTERSPORT bildades 1961 och är Sveriges största sportkedja med drygt 150 butiker. 2010 omsatte de svenska INTERSPORT-butikerna 4,3 miljarder kronor. INTERSPORT AB ingår i IIC-INTERSPORT International Corporation vilket är världens största sportkedja med fler än 5 300 butiker i 40 länder. Under 2010 omsatte INTERSPORT cirka 10 miljarder euro globalt.