Malmö FF tar över driften av restaurang- och kioskverksamheten på Stadion
Efter ett tio år långt samarbete med SSP tar Malmö FF själva över driften av restaurang- och kioskverksamheten på Stadion när avtalet med den nuvarande leverantören går ut vid årsskiftet.
Inför det innestående avtalets utgång har Malmö FF med hjälp av oberoende konsulter tagit fram ett beslutsunderlag för driften av restaurang och kiosk på stadion. Strax under tio leverantörer såsom SSP har under vintern svarat på Malmö FF:s underlag för upphandling. Med deras presentationer och konsulternas underlag så har föreningen beslutat att ta över verksamheten i egen drift från och med 1 januari 2019.
– Beslutet skapar möjligheter att utveckla vår verksamhet och skapa nya intäkter till föreningen. Samtidigt som det är en stor och inspirerande utmaning är vi medvetna om att det är en komplicerad verksamhet, säger Niclas Carlnén, VD Malmö FF.
– Precis som vi byggt upp kompetens för att driva och förvalta Stadion, kommer vi nu att bygga upp kompetensen ytterligare för att inkludera driften av restaurang- och kioskverksamheten. Vi har lärt oss mycket av våra år tillsammans med SSP.
I samband med att Stadion invigdes 2009 inleddes ett tio år långt partnerskap med SSP som leverantör av restaurang- och kioskverksamheten. Det innefattar bland annat försäljning och servering av mat och dryck under matcher, en lunchrestaurang och catering till konferenser och andra evenemang på Stadion.
– Vi har haft ett bra samarbete med SSP. De kom in med en kompetens vi saknade och verksamheten har haft en positiv utveckling, säger Niclas Carlnén.
Med anledning av övertagandet av driften kommer Malmö FF att förstärka organisationen med målsättningen att ge en hög service- och kvalitetsnivå till alla gäster på Stadion – både på matchdagar och vid evenemang och konferenser.