Vidare till innehållet

Malmö FF söker medarbetare till marknad och kommunikation

Malmö FF söker tre nya medarbetare till avdelningen för marknad och kommunikation.

Malmö FF tar nu emot ansökningar för tre tjänster på avdelningen för marknad och kommunikation – produktionsledare, kommunikatör/copywriter och konceptuell art director. Läs mer om tjänsterna och hur du ansöker nedan.

Produktionsledare

MalmöFF:s verksamhet utgår från sin värdegrund: Ambition (med mod och ambition nårvi framgång), Glädje (genom positiv attityd och underhållning skapar viglädje), Fair Play (vi följer regelboken på och utanför plan) och Klubben ärstörst (klubben är större än laget, laget är större än individen).

Viska vara bäst i Sverige, ledande i Norden och etablerade i Europa.

Produktionsledare på Malmö FF

Som produktionsledare i Malmö FF arbetar du långsiktigt för att utveckla intresset för föreningen. Du arbetar med hela verksamheten som rymmer mycket mer än A-lagen och riktar dig till alla som är engagerade i MFF. Du arbetar tillsammans med marknads- och kommunikationsavdelningen för att förmedla bilden av Malmö FF och bidrar därigenom till att stärka och utveckla föreningen och vårt gemensamma varumärke.

Arbetsuppgifter

Bakom lyckade projekt finns ofta en produktionsledare. Genom planering och ledarskap skapar du förutsättningar att kreativa koncept blir lyckad kommunikation. Du är den som ofta hittar lösningar för att projekten levereras i tid samt ser till att få rätt resurser och förutsättningar.

Duhar även kunskap om olika mediekanaler, digitala lösningar, strategiskproduktionsledning, kommunikation och reklam samt idé- och konceptutveckling.

Dinaprofessionella egenskaper är att du har utbildning inom och erfarenhet av attarbeta som produktionsledare. Du har erfarenhet av att arbeta med olikadigitala kommunikationsverktyg. Du är van vid att arbeta med sociala medier somFacebook, Instagram, Twitter och Linkedin samt i tryck och web. Självklart stårdu bakom och arbetar utifrån Malmö FF:s och idrottens värdegrund.

Somperson är du kommunikativ, flexibel och samarbetsvillig. Du klarar att varalugn även i stressade situationer. Du är en lagspelare som arbetar nära ochtillsammans med dina kollegor samtidigt som du kan arbeta självständigt ochfatta egna beslut. Du är analytisk och har förmågan att se helheter och väga inolika perspektiv i ditt arbete. Du vill utveckla dig själv i din roll ochutveckla MFF:s kommunikation i stort.

Förståelseför föreningen Malmö FF och verksamhetens alla delar är nödvändig irollen. 

Övrigt

Tillträdetill tjänsten sker snarast möjligt.

Arbetsplatsen omfattas av kollektivavtal och lön utgår ienlighet med avtalet. Anställningen är 100 procentmed sex månaders provanställning. 

MalmöFF:s verksamhet är inte bunden till kontorstid på vardagar. Tjänsten kräverflexibilitet och innefattar arbete på kvällar och helger.

Malmö FF verkar för en jämn könsfördelning i organisationen och ser gärna kvinnliga sökande till tjänsten.

Ansökan

Ärdu intresserade av tjänsten och anser dig lämplig för den utifrån ovan nämndaegenskaper är du välkommen att lämna in ansökan.

Ansökan skickas till jobbansokan@mff.se senast 2019-02-10. Ange ”produktionsledare” i ämnesraden. Ansökan ska innehålla CV, en personlig beskrivning av dig samt eventuell annan information som är relevant för tjänsten.

Frågor

Kontakta Anna Nordström Carlsson, Marknads- och kommunikationschef, via e-post: anna.nordstrom-carlsson@mff.se.

Malmö FF hanterar personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Vår fullständiga personuppgiftspolicy hittar du på vår hemsida.

kommunikatör/copywriter

MalmöFF:s verksamhet utgår från sin värdegrund: Ambition (med mod och ambition nårvi framgång), Glädje (genom positiv attityd och underhållning skapar viglädje), Fair Play (vi följer regelboken på och utanför plan) och Klubben ärstörst (klubben är större än laget, laget är större än individen).

Viska vara bäst i Sverige, ledande i Norden och etablerade i Europa.

Kommunikatör/copywriter på Malmö FF

Somkommunikatör på Malmö FF arbetar du långsiktigt för att utveckla intresset förföreningen. Du arbetar med hela verksamheten som rymmer mycket mer än A-lagen ochriktar dig till alla som är engagerade i MFF. Du arbetar tillsammans med marknads-och kommunikationsavdelningen för att förmedla bilden av Malmö FF och bidrardärigenom till att stärka och utveckla föreningen och vårt gemensammavarumärke.

Arbetsuppgifter

Dinahuvudsakliga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga kommunikatörer svaraför kommunikationsflödet om och runt Malmö FF. Det innebär att skrivatexter av olika slag, göra reportage och intervjuer och arbeta med bilder ochfilminslag för publicering på mff.se, på sociala medier, i MFFtv, i kampanjeroch i nyhetsbrev. En viktig del av din roll är att arbeta medmarknadsavdelningen för att skapa kampanjer och annan marknadsrelateradkommunikation, både gentemot företag och privatpersoner.

Ett extra plus är om du har dokumenterad erfarenhet av att skrivakonceptuell copy och av fotografering.

Egenskaper

Dinaprofessionella egenskaper är att du har utbildning inom och erfarenhet av attarbeta med kommunikation. Du är mycket bra på att kommunicera i tal och skrift.Du är bra på att ta fram material och kampanjer med inriktning på särskildamålgrupper och för särskilda ändamål och att utvärdera utfallet. Du kan arbetamed såväl text och bild som rörliga bilder och är bra på att ta fram fleraolika typer av material som exempelvis nyheter, intervjuer, reportage,marknadsföring och information. Du har erfarenhet av att arbeta med olikadigitala kommunikationsverktyg. Du är van vid att arbeta med sociala medier somFacebook, Instagram, Twitter och Linkedin. Självklart står du bakom och arbetarutifrån Malmö FF:s och idrottens värdegrund.

Somperson är du kommunikativ, flexibel och samarbetsvillig. Du klarar att varalugn även i stressade situationer. Du är en lagspelare som arbetar nära ochtillsammans med dina kollegor samtidigt som du kan arbeta självständigt ochfatta egna beslut. Du är analytisk och har förmågan att se helheter och väga inolika perspektiv i ditt arbete. Du vill utveckla dig själv i din roll ochutveckla MFF:s kommunikation i stort.

Förståelseför föreningen Malmö FF och verksamhetens alla delar är nödvändig irollen. 

Övrigt

Tillträdetill tjänsten sker snarast möjligt.

Arbetsplatsen omfattas av kollektivavtal och lön utgår ienlighet med avtalet. Anställningen är 100 procentmed sex månaders provanställning. 

MalmöFF:s verksamhet är inte bunden till kontorstid på vardagar. Tjänsten kräverflexibilitet och innefattar arbete på kvällar och helger.

Malmö FF verkar för en jämn könsfördelning i organisationen och ser gärna kvinnliga sökande till tjänsten.

Ansökan

Ärdu intresserade av tjänsten och anser dig lämplig för den utifrån ovan nämndaegenskaper är du välkommen att lämna in ansökan

Ansökan skickas till jobbansokan@mff.se senast 2019-02-10. Ange ”kommunikatör” i ämnesraden. Ansökan ska innehålla CV, en personlig beskrivning av dig samt eventuell annan information som är relevant för tjänsten. 

Frågor

Kontakta Peter Åhlander, Press- och informationschef, via e-post: peter.ahlander@mff.se.

Malmö FF hanterar personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Vår fullständiga personuppgiftspolicy hittar du på vår hemsida.

konceptuell art director

MalmöFF:s verksamhet utgår från sin värdegrund: Ambition (med mod och ambition nårvi framgång), Glädje (genom positiv attityd och underhållning skapar viglädje), Fair Play (vi följer regelboken på och utanför plan) och Klubben ärstörst (klubben är större än laget, laget är större än individen).

Viska vara bäst i Sverige, ledande i Norden och etablerade i Europa.

Art Director på Malmö FF

SomAD i Malmö FF arbetar du långsiktigt för att utveckla intresset för föreningen.Du arbetar med hela verksamheten som rymmer mycket mer än A-lagen och riktardig till alla som är engagerade i MFF. Du arbetar tillsammans med övriga påmarknads- och kommunikationsavdelningen för att förmedla bilden av Malmö FF ochbidrar därigenom till att stärka och utveckla föreningen och vårt gemensammavarumärke.

Vi söker en Art Director (AD) som på daglig basisarbetar med att ta fram kampanjer för den egna verksamheten men även på uppdragav våra partners. Du är konceptuell och van att arbeta i team.

Vi arbetar dagligen i alla våra sociala kanaler,mff.se samt med externa kampanjer i övriga breda kanaler samt innehåll för våradigitala skärmar.

Vi arbetar med all kommunikation kring det som har meddet sportsliga att göra både för A-lagen och vår ungdomsverksamhet men även medinnehåll för våra partners och MFF i Samhället. Arbetet innehåller ävenkonceptualisering för restaurang Erics, vår Food and Beverage (F&B) samt MFFShopen och vår webshop.

Du ärvan att arbeta fram konceptuella idéer, är van att arbeta i team och i allakanaler samt har dokumenterad vana av rörlig bild, sociala- och digitalakanaler. Du arbetar fritt i Adobeprogram som Photoshop, Illustrator ochInDesign och du har även jobbat i WordPress och arbetar med både analogt ochdigitalt grafiskt material.

Arbetsuppgifter

I rollensom AD ingår du i ett team. I ditt dagliga arbete kommer du att formge grafisktmaterial för både analoga och digitala kanaler, samt producera rörligtmaterial.

Egenskaper

Du har något eller några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll somformgivare eller AD. Du har ett väl utvecklat intresse för kommunikation ochmarknadsföring och har lätt att formulera dig. Vidare tror vi att du är entekniskt intresserad person och att du har en djupgående förståelse för designför digitala plattformar.

Du brinner för innehåll och tycker det är viktigt att berätta en historia.Och du ser att historien kan berättas i alla typer av kanaler.

Ett extra plus är om du har dokumenterad erfarenhet av fotografering.

Somperson är du kommunikativ, flexibel och samarbetsvillig. Du klarar att varalugn även i stressade situationer. Du är en lagspelare som arbetar nära ochtillsammans med dina kollegor samtidigt som du kan arbeta självständigt ochfatta egna beslut. Du är analytisk och har förmågan att se helheter och väga inolika perspektiv i ditt arbete. Du vill utveckla dig själv i din roll ochutveckla MFF:s kommunikation i stort.

Förståelseför föreningen Malmö FF och verksamhetens alla delar är nödvändig irollen. 

Övrigt

Tillträdetill tjänsten sker snarast möjligt.

Arbetsplatsen omfattas av kollektivavtal och lön utgår ienlighet med avtalet. Anställningen är 100%med sex månaders provanställning. 

Malmö FF:s verksamhet är inte bunden till kontorstid på vardagar. Tjänsten kräver flexibilitet och innefattar arbete på kvällar och helger.

Malmö FF verkar för en jämn könsfördelning i organisationen och ser gärna kvinnliga sökande till tjänsten.

Ansökan

Ärdu intresserade av tjänsten och anser dig lämplig för den utifrån ovan nämndaegenskaper är du välkommen att lämna in ansökan.

Ansökan skickas till jobbansokan@mff.se senast 2019-02-10. Ange ”AD” i ämnesraden. Ansökan ska innehålla CV, en personlig beskrivning av dig samt eventuell annan information som är relevant för tjänsten.

Frågor

Kontakta Anna Nordström Carlsson, Marknads- och kommunikationschef, via e-post: anna.nordstrom-carlsson@mff.se.

Malmö FF hanterar personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Vår fullständiga personuppgiftspolicy hittar du på vår hemsida.